Programy UE

02 czerwca 2025

Melodyjne przerwy w kościańskich szkołach – wygodniej, ciszej, bardziej przyjaźnie

W trzech szkołach podstawowych na terenie Kościana tradycyjne, głośne dzwonki zastąpiły melodyjne zapowiedzi. Zamiast nagłego, metalicznego sygnału uczniowie słyszą teraz fragmenty znanych utworów – od „Czterech pór roku” Vivaldiego, przez muzykę współczesną (np. Sanah), aż po krótkie komunikaty głosowe.

o rozwiązanie, które nie tylko wprowadza przyjemniejszą atmosferę w szkole, ale ma również szczególne znaczenie dla dzieci z niepełnosprawnościami – zwłaszcza wrażliwych na hałas. Zamiast stresującego dźwięku, uczniowie słyszą spokojną melodię, która w łagodny sposób sygnalizuje początek lub koniec lekcji.

O tym, co będzie grane, decyduje samorząd uczniowski – co dodatkowo wzmacnia zaangażowanie dzieci w życie szkoły i daje im wpływ na codzienną przestrzeń.

Nowy system zadebiutował z okazji Dnia Dziecka, ale zostaje z uczniami na stałe. To drobna zmiana, która robi dużą różnicę.